יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

אנטרטיקה יומן מסע פרק 2

עולים, מתמקמים בחדרים, שנראים מבטיחים מאוד, ושאמורים להיות ביתנו ל - 10 ימים הקרובים, ועולים לטרקלין. כינוס ראשון של האנייה.
הצגה ראשונה של הצוות שלנו.
אנטרטיקה
אז מי היה באמת הצוות שלנו ?
צוות ההדרכה היה קנדי ברובו. החברה המארגנת, GAP, הינה קנדית.
בגדול - מדובר בבסמ"חניקים.
חבורה של כ - 10 צעירים, כולם בסמ"חניקים. להיפך. הם יכולים ללמד את בסמ"ח כיצד להיות בסמ"חניקים. אבטיפוס של התופעה.
מתלהבים מעצמם, מהקרוז, מאנטרטיקה ובשורה התחתונה - מהכל.
בתכלס - מתלהבים. חבל על הזמן. ובראשם, מפקד בסמ"ח בכבודו ובעצמו. בכל יום, אפילו היה לנו נוהל סוף יום. כן כן. רק ששם קראו לזה Recap. מפקד בסמ"ח שלנו, אפילו פלט מתישהו, שאם מישהו מהצוות שלו יראה אריה ים, ויגיד, שזה בסך הכל אריה ים הוא לא יהיה אצלו בצוות...
נו טוב. אני כנראה לא אעבוד אצלו בצוות. אריה ים, שסתם שוכב לו על החוף, במיוחד אחרי גלאפאגוס, בשבילי, באמת כנראה יהיה בסך הכל כלב ים. טוב. לא צריך. אני אחפש עבודה בהיי טק.
אנטרטיקה
אבל באמת - נראו די מקצועיים.
ביולוג ימי, הסטוריון עם התמחות באנטרקטיקה, פרופסור לגאולוגייה, צפר עם עשרות שנות נסיון, מומחה לסירות זודיאק, מנהל משלחת עם עשרות שנות נסיון. ואני ? לי יש תואר בפתוחה....

ומה לגבי שאר צוות האנייה ?
הקפטן - קנדי כמובן. הוא המנהל.
אבל מי עושה את העבודה בתכלס ? מכונאים, נהגים, טכנאים וכו’ ?
סינים. כולם כולם סינים. הרי מי באמת שולט בעולם אם לא הם ?
ומה לגבי המלצרים והמנקים ?
תאילנדים, סינים, וכמובן - פיליפניים. כמו בבית ממש.
אה. ויש גם רופא. והוא, דווקא רוסי. ליתר דיוק, אוקראיני.
אח. מדהים כמה הסטיראוטיפים אכן מוכיחים את עצמם.

אבל רגע. כמה פרטים לגבי האנייה. תעודת זהות.
שמה בגלובוס - Explorer. השם המלא - M/S - Explorer. למה M/S ? לא. אין קשר למיקרוסופט. פשוט ראשי תיבות של Motor Ship.
מכילה עד כ - 108 נוסעים. מחדרים זוגיים פשוטים, חדרים ל - 3, ועד סוויטות עם סלון, אמבטיה, DVD וטלויזיה שטוחה דקה. 53 אנשי צוות.
אורכה כ - 72 מטר. 3 סיפונים. פסנתר. YAMAHA. לא כנף. סלון. באר. ספרייה. חדר אוכל. בריכה קטנה. סיפון שיזוף. לא ממש שימושי ביבשת הלבנה, אבל שיהיה.
אנטרטיקה
נבנתה בשנת 1969, במטרה לבצע קרוזים ברחבי העולם.
ההתמחות שלה - קרוזים בקוטב הצפוני, הדרומי והאמזונס. מבצעת קרוזים נוספים.
השנה, זו השנה האחרונה שבה תבצע קרוזים באמזונס. למה ? יקר מידי.
מסוגלת לסחוב 250 טון של דיזל. אנחנו, השתמשו בכ - 80 טון. אז למה לעזאזל אנחנו שטים על מיכלית נפט אדירה, שעלולה להעיף אותנו לשמיים ? במקרה וניתקע בים (יש באמת אפשרות כזאת ??? שאלוהים יעזור לי...). במקרה ואנייה אחרת תיתקע ותזדקק לדלק. שיהיה. מה יהיה ? פיצוץ יהיה !
מכילה 200 טון של מים מתוקים לשתייה.
אנטרטיקה
4 מנועים. רועשים מאוד. פרופלור אחד גדול. ספינה ישנה, אז יש רק אחד.
4 גנרטורים שמספקים חשמל 24 שעות. מתח של 220 וולט.
מכונה להתפלת מי ים. למים של המקלחות. אוסמוזה הפוכה וכלור.
הבחורה ראתה עולם יותר מכעמט כל ספינה אחרת בעולם. מליון קרוזים היא עשתה עד עכשיו. טוב. לא מליון, פחות, אבל בכל זאת...הרבה.
אמנם מבוגרת, אבל נראית ממש טוב לגילה. משופצת ויפה.
4 סירות הצלה גדולות שאמורת להספיק לכל הנוסעים. 10 זודיאקים לירידות מהספינה.
אנטרטיקה
צבועה באדום ולבן. כינוי - "The lilttle red ship".
אין לה מערכת משקולות איזון לים סוער. למה ? מבזבז אנרגיה ומאט אותה.
אמרו לנו שעדיף להפליג עם הגלים, ולא להילחם בהם ע"י איזון הספינה. עדיף ? עדיף למי בדיוק ???? לי, למשל, זה לא היה עדיף בכלל !!! קיבינימט.....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה