יום שישי, 31 בדצמבר 2010

הפינגווין הקיסרי




ptenodytes forsteri),
פינגווין הקיסרי
הגדול בין הפינגווינים. הן הזכר והן הנקבה דומים בנוצותיהם וגודלם. גובהם הממוצע הוא 122 ס"מ, ומשקלם נע בין 22 ל 37 קילוגרם. ראשו וכנפיו של הפינגווין הקיסרי שחורים, הבטן לבנה, הגב אפור כחלחל והמקור ורוד ארגמני. בצידי צווארו יש שתי רצועות זהובות. פינגווין זה כמו כלל הפינגווינים אינו יכול לעוף וכנפיו קשות ושטוחות כדי שיוכל לשחות.
פינגווין הקיסרי
פינגווין זה ניזון בעיקר מסרטנאים כגון קריל, אך ניזון גם מדגים קטנים ומדיונונים. כדי לצוד מזון על פינגווינים אלו לצלול מ 150 עד 250 מטר באוקיינוס הדרומי. הפינגווין יכול להסתכן ולצלול עמוק יותר, הצלילה העמוקה ביותר הידועה הייתה לעומק של 535 מטר. הזמן הממושך ביותר בו הם יכולים להחזיק את נשימתם מתחת לפני המים הוא 18 דקות. על פינגווינים אלה חלים כמה מאפיינים שמקלים עליהם: רמת ההמוגלובין המובנת בגופם בצורה מיוחדת כדי לאפשר להם להסתגל למצבים בהם רמת החמצן נמוכה, עצמות מוקשים כדי לצמצם פגיעות לחץ אטמוספירי, היכולת לשנות את חילוף החומרים בגופם והיכולת להשבית אברים שאינם צריכים לפעול.
פינגווין הקיסרי ישנם מעריכים שהפינגווין הקיסרי הוא אולי המיומן ביותר בנדידות בכל שנה ושנה עם שאר הפינגווינים כדי למצוא בן זוג ולהאכיל את צאצאיהם. זהו הפינגווין היחיד המתרבה במהלך החורף באנטארקטיקה, הם עורכים מסע של 50 עד 120 ק"מ על פני הקרח לעבר מושבות רבייה שעשויות לכלול אלפי פריטים. הנקבה מטילה ביצה אחת, ההורים הן הזכר והן הנקבה דוגרים על הביצים ומחליפים משמרות ולבינתיים מחפשים מזון, ההורים מגלים אכפתיות כלפי הגוזל. בבר תוחלת החיים של הפינגווין הקיסרי היא 20 שנה בדרך כלל, אך ישנן ראיות המצביעות על כך שאורך חייו המקסימלי עשוי להגיע עד בסביבות 50 שנים.

לעוד מידע על הפינגווין הקיסרי ומקורות




והחלק האוהב שלי תמונות

מושבה של פינגווין קיסרי

להקת פינגווין קיסרי מתגוננת מפני יסעור

קופצים למים

מושבה של פינגווין קיסרי

אי אפשר להגיד שהפינגווין הקיסרי אינו חיה מדהימה ביופיה

אי אפשר להגיד שהפינגווין הקיסרי אינו חיה מדהימה ביופיה

אי אפשר להגיד שהפינגווין הקיסרי אינו חיה מדהימה ביופיה

גוזל פינגווין קיסרי מצולם על ידי משלחת מחקר התמונה האוהבה עלי






קרדיט ויקיפדיה.
 













 



 



 


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה